piatok 7. apríla 2017

#SASHEVTRZNICI


Hashtag, ktorý lámal Instagram koncom marcových dní. Sashe v tržnici a lá sviatok ručných prác. Miesto plné inšpiratívnych vecičiek, všetkých vekových kategórií, nárekov peňaženiek, objavov ich čiernych dier, ubolených nôh, kvalitných materiálov, no i občasných sklamaní. V opojení čapovaných nápojov, posilnení jedlom zo strategicky umiestneného festivalu hneď pred Starou tržnicou, sme sa vydali objavovať krásy šikovných slovenských rúk. Alebo krátka story o tom ako funguje estetické presýtenie.

Trip do Bratislavy dopadol na výbornú. To vám môžem potvrdiť už s odstupom niekoľkých dní. No akosi sme tento výsledok tušili už cestou vo vlaku. Mohlo Sashe sklamať? Nemohlo. Sklamalo možno tak peňaženku. Toľko farebných, bavlnených či kreatívnych vecičiek som už dávno nevidela. A všetky s nálepkou handmade.

Okrem spomínaného Sashe eventu sa pred Starou tržnicou uskutočnil aj Street food park. Chápte to tak, že rovno pred budovou bolo pár stánkov s lahodne rozvoniavajúcim jedlom. Nikdy som nemala tak drahý a tak dobrý hotdog. Chlapci z NYC Corner mi s pekným úsmevom naservírovali vynikajúcu zmes chutí a keďže ja som bacon lover udreli mi do noty. Čo mi však udrelo o trošku viac bol čapovaný cider. Ešte na prázdny žalúdok sa z ľudí navôkol stala hotová standup comedy.


Primárne potreby splnené, hor sa na tie intelektuálne! Keby som momentálne nebola tak trochu broke študent, celkom sa opustím. Obmedzil ma aspoň môj bankový účet. Štartovnú pásku sme zdolali hneď na takzvanej domácej zastávke. Lebo Veronika. A ultra farebný, kvietkovaný a tvorivý kútik Vivien Mihalish. A hádajte čo som si z celých tých handmade trhov odniesla. Samozrejme, že tašku s menom Vivien Mihalish.

Ak sa mám ako kvázi blogerka správne vyjadriť aj k svojmu outfitu, tak to zhrniem jednoducho. Tenisky ku všetkému a pohodlie nadovšetko. A estetický tulivak na unavené nohy a fancy fotku. Nedalo sa odolať.

Okrem Veroniky, kde som obchytkala všetky látky a materiály, ma príjemne prekvapil aj stánok so sukienkami od Lotos Handmade. Sú doplnené o jemný folklór a na dotyk veľmi príjemné. A tá cena poteší každého. Aj tú peňaženku. Oči mi svietili aj nad tričkami všetkých možných potlačí. Trošku mi však chýbala v tomto smere možno väčšia kreativita. Očakávania tak trochu sklamalo aj Nosene. Má pekné kúsky, dobrú myšlienku a šikovný projekt, no ak ste milovníkom sekáčových cien, tu ich nehľadajte. Čo ma však naopak milo prekvapilo je Drešperk. Alebo inak drevené šperky, z ktorých tvarov vám doslova zmäkne srdcko a budete ich chcieť všetky. A krásne voňajú! Tak jednoduché, až som neodolala a jedny drevené náušničky si vzala so sebou.

Toť zopár fotiek a dojmov. A milý pocit na srdci z toho, že platením podporíte človeka pred sebou. Handmade je super vec, len keby bola cenovo dostupnejšia. V tomto prípade však neplatíte za kus sukne, šperku či trička. Platíte za hodiny práce, výber látky, samotný zrod nápadu. Za kreatívneho tvora. Verím tomu, že handmade si aj naďalej bude raziť cestu svetom. Vlastniť aspoň jeden kúsok zo srdca vôbec nie je od veci. 

C.

11 komentárov:

  1. jéééj, krásne a optimistické zhrnutie :) ale v prepočte napríklad ..keď kúpiš jednu handmade vec, ktorú budeš milovať dlho, nahradíš tým pár lacných tričiek, čo vydržia krátko :P ale ako študentka úplne chápem toto rozpoloženie..., no je úžasné začať v tomto veku :P A súhlasím aj s Nosene a Drešperk sa veľmi páčili aj mne, drevené vtáčiky som kúpila ako darček :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) a súhlasím, no je fajn, aspoň si k tomu budovať vzťah, respektíve ho už mať :D A Drešperk sa aj super nosí, ja mám celkom citlivé uši a mne veľmi vyhovuje :D :)

      Odstrániť
  2. Ach je také krásne vidieť toľko šikovných domácich pokope!! :)
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ach, prečo sa o takýchto fantastických akciách dozvedám vždy až keď je po nich :) Krásne nafotené, určite to bol príjemný zážitok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem! áno, bol :) a treba len sledovať Sashe, ono to býva vraj dvakrát za rok :)

      Odstrániť
  4. Poslední dobou se čím dál víc začínám přesvědčovat, že handmade oblečení nebo kousky ze secondhandu jsou prostě nejlepší. Musela to být opravdu super akce, někdy se tam prostě musím dostat! :) Skvělý článek, děkuju, jsem ráda, že jsem si o tom mohla něco přečíst.
    Young, wild and free

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nádherné fotky :) musela to byť skvelá akcia ... aj som tam chcela ísť ale bola som akurát v robote alebo v škole a nevyšiel mi už čas :/ snáď nabudúce

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite choď pozrieť nabudúce, stojí to za to :) a ďakujem!

      Odstrániť
  6. To muselo byť zaujímavé a zábavné. Ja obdivujem ľudí čo dokážu vyrábať rôzne veci. Neviem či by som na to mala trpezlivosť.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    OdpovedaťOdstrániť