utorok 11. októbra 2016

CONFESSION OF A BOOKWORM

Sme zvláštni ľudia. Nadchýname sa nad výkladmi kníh a chceme kupovať stále nové, aj keď už doma nie je miesto. Stále niečo nestíhame, máme rozčítané, naplánované... a keď náhodou nemáme čo čítať chytáme paniku.

Na nočnom stolíku je vždy kniha. Jedna, dve aj päť. Zaspávame s textom vrytým v hlave alebo si dobrovoľne ubližujeme pri tlmenom svetle. Nespíme a slzíme len preto, lebo sme zvedaví čo bude ďalej. Sme zvláštni. Voňajú nám popísané strany. Plačeme nad nimi a smejeme sa. Nadávame pri otvorenom konci. Horlivo diskutujeme o zmysle zápletky a bránime svoj obľúbený charakter. Otvárame vnútro a necháme doň všetkých vstúpiť. Potom s nimi prežívame každý deň. Niekedy stratíme pojem o čase. Vtedy pre nás neexistuje realita, fungujeme na druhom svete a len obraciame stránky. Zatvorenie tej poslednej je takmer ako rozlúčka s priateľom. Očami beháme znova a znova po finálnych riadkoch, vrývame si ich do mysle a dávame zbohom. 

Takí sme. S nosom v knihách, s hlavou v oblakoch. Mne sa len nedávno dostal pod ruku príbeh o dievčati vo vlaku. Strávila som s ním asi dva dni intenzívneho čítania. Niekto mi povedal, že sa to číta samé. Mal pravdu. Od víru udalostí v britskom prostredí a hluku železničných koľají sa nebudete vediet odtrhnúť. Také je Dievča vo vlaku. Vtiahne vás, pohltí, zamotá hlavu až napokon vyviaznete so zvláštnym pocitom. Doteraz neviem či bol ten záver uspokojivý. Kriminálky vždy končia takým podivným dojmom, ktorý zanecháva pachuť na jazyku. No Paula Hawkins to podľa môjho skromného názoru zvládla na výbornú. Aj s vašimi pocitmi a intuíciou Rachel tak hádzala? 

O tom celý čas hovorím. Hádžu s vami, zapletú sa vám do srdca, milujete ich a nenávidíte a pritom ide len o slová na papieri. Toľko drámy a životných vyhasnutí sa môže udiať pri svetle lampy počas jesenného večera. Alebo toľko lásky a úsmevov. Už v minulom článku som písala o tom, ako je internet zázrakom doby. Môžem povedať, že knihy sú zázrakom ľudstva.

C.


13 komentárov:

  1. Ja mám doma tiež pár kníh, ktoré som si kúpila, pretože som ich chcela prečítať. Niektoré som aj začala, niektoré ležia na kope, pretože sa mi nejak nechce do nich pustiť.

    Na mojom blogu prebieha giveaway, budem rada ak sa zapojíš :)
    http://blogbyweilynn.blogspot.sk/2016/10/giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. u mňa je to podobné, niekedy sa mi nechce, niekedy sa neviem odtrhnúť. to sú také vlny ako aj s tým písaním :D

      Odstrániť
  2. dievča vo vlaku si chcem prečítať už dlhšie a po tvojom článku si ho prečítam už určite! a "knihy sú zázrakom ľudstva", krása<3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Amen ♥ Absolútne dokonalý článok. Ako keby si mi písala z duše :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prekrásne napísaný článok, vidno, že miluješ čítanie ;) Dievča vo vlaku je naozaj dobrá kniha, na detektívky veľmi nie som, ale táto sa mi skutočne zapáčila :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja mám detektívky veľmi rada a bolo to fakt dobre napísané :) tak svižne, dobre sa to čítalo :) a ďakujem :)

      Odstrániť
  5. máš talent na písanie ! úžasne sa to číta :) s knihami to mám podobne, avšak niektoré nechcem aby skončili a dávam si velké pauzy od nich, celkom cielene :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem! to je zaujímavé, ja sa práveže niekedy fakt neviem odtrhnúť :D

      Odstrániť
  6. Ta poslední věta je perfektní.♥ a ta poslední fotka taky
    Blog na zabití

    OdpovedaťOdstrániť